torek, 20. april 2010

Nasveti za šoping! ... ali čas za reklame ...

Pralni prašek, jogurti, čistila, ki sama čistijo, zobna pasta in še bi lahko našteval. Vse to sicer kupujem, ampak ne morem slediti tempu, kot mi ga diktirajo reklame. Ampak res deluje! Večkrat ko kaj slišimo ali vidimo, bolj verjamemo. Konec koncev smo ljudje le navadne ovce. No ja, malo pretiravam, ampak poglejte malce na kakšnem nivoju so reklame!

Da preidem k zadevi. K marketingu pri zunanjem izvajanju. Ampak ne tistem, ki ima namen prepričati podjetja, da se odločijo raziskati možnost prenosa na zunanjega izvajalca, ampak po sprejeti odločitvi.

Vsakdo, ki se odloči za nakup bodisi opreme ali storitve bi le to želel uporabljati takoj po nakupni odločitvi. Ljudje moramo "okusiti" stvari ali storitve. Zato pa ponujajo testne vožnje motociklov, avtomobilov, celo jogurta, kjer vrnejo kupnino, če niste zadovoljni z njim!? Ampak pri določenih stvareh je potrebno biti previden. Ali bolj previden. Namreč pri prenosu upravljanja IKT storitev na zunanjega izvajalca je potrebno veliko aktivnosti, kjer vsem uporabnikov povemo, kaj delamo in kako delamo ter predvsem kaj se za njih spremeni. To je del marketinga. Ni dovolj, da zajamemo vodje, ključne uporabnike temveč vse, ki prihajajo v stik z IKT. Od njihove informiranosti je namreč odvisna kvaliteta izvajanja zunanjega izvajalca in zadovoljstvo z vodstvom za odločitev prenosa na zunanje izvajanje.

Potrebna je jasna komunikacija in predstavitev ljudi, ki bodo neposredno v stiku, dasiravno ne bo pogost. S tem gradimo zaupanje in s tem pridobimo uporabnike, kateri se obnašajo tako kot želimo in ne na način, da motijo vzpostavljene procese.

Ne samo seznanjenje z osebjem, procesom, načinom dela in ostalimi novostmi. Zunanji izvajalec mora poskrbeti za celoten marketinški splet. Ne glede na to, da nam gredo "reklame" vsaj malo na živce se moramo zavedati, da je del trženjskega spleta storitev, ki je obsežnejši od izdelkov. Tako imamo poleg 4P (proizvod, cena, tržna pot in tržna komunikacija) še osebje, fizične dokaze in storitven proces.

Naj torej zunanji izvajalec poskrbi za celoten splet že pred izvedbo prehoda. Naj vam ne bo žal časa. Saj veste, lahko prehitevate, a na koncu so razlike manjše, kot bi pričakovali.

petek, 9. april 2010

Outsourcing otrok?!

Ja, sliši se malce nenavadno, ampak je res. Z ženo imava dva. Otroka namreč. Vsak "svojega". Eden iz njenega in drugi iz mojega prejšnjega zakona.

Kaj pa ima to veze z outsourcingom? V bistvu sva se v nekaj letih življenja z otroci naučila, da nas je v družini malce več. Nismo samo štirje ampak zraven spadajo še prejšnji življenjski partnerji. In tukaj je povezava z outsourcingom. Partnerstvo je izrednega pomena za sobivanje. In ravno pri zunanjem izvajanju ali outsorcingu je toliko dvomov v soodvisnost, da je partnerski odnos izredno pomemben. In to se ne da urediti s pogodbo. To se zgradi z odnosom. Dobri zunanji izvajalci zato veliko delamo na gradnji odnosa z našimi uporabniki. Ali pa to pomeni odvisnost? Seveda. Pa saj s tem ni nič narobe. Vsi radi sodelujemo z ljudmi, katere poznamo, imamo odnos z njimi. To je konec koncev cilj zunanjega izvajalca.

Kaj pa z zamenjavo partnerja zunanjega izvajanja? Je bolj enostavna, kot bi mislili na prvi pogled. Dober izvajalec poskrbi za standardizacijo na nivoju storitev. Že v pogodbeni fazi dogovori nivoje storitev, ki jih zagotavlja. To pomeni lažje izvajanje za izvajalca in standardiziranost naročnika. Ker gre za standardiziranost na nivoju storitev, ki niso vezane na tehnologijo, lahko naročnik enake zahteve po storitvah povprašuje pri drugih ponudnikih.

No ja, čisto vsega tega se ne da prakticirati na naših otrocih. Vsi jih imamo radi. Smo bojda razširjena družina. Partnerji. Tako ali drugače.

ponedeljek, 5. april 2010

Kdo je uporabnik (zunanje izvajanega) IKT?

Večkrat v življenju pozabimo namen določenega dejanja. Poglejmo samo nakup avtomobila. Cilje in namen si določimo pred nakupom, pa naj si bo namen le prevozno sredstvo, prevoz stvari ali pa luksuzno vozilo za uživanje ob npr. spuščeni strehi. Tekom nakupovalnega procesa pa nam bolj ali manj spretni prodajalci ponujajo pakete, ki pomenijo določene prihranke v primeru paketnega nakupa. Saj s tem ni nič narobe, če dosežemo zastavljene cilje in namen. Dostikrat pa nas spelje na nakup, za katerega se prepričamo, da je točno takšen, kot smo si zadali.

Pri zunanjem izvajanju IKT se naročnik, ki je praviloma del vodstva, večkrat premalo zaveda kdo je uporabnik, koristnik IKT v podjetju. Ni namreč težava v izdvojitvi upravljanja del ali celotnih IKT storitev ampak v tem, da se izgubi namen. Uporabnik je vedno končni uporabnik delovne postaje, pa naj si bo delavec v proizvodnji, analitik v financah, skladiščnik ali kdo drug. Zato je zelo pomembno periodično merjenje zadovoljstva uporabnikov. Podjetja, ki nimajo zunanjega upravljalca IKT sisitema, preredko izvajajo tovrstna merjenja ali pa njihov namen ni dovolj jasen oz. ni povratnih informacij. Dober zunanji izvajalec bo merjenja zadovoljstva opravljal periodično in s pomočjo tretje stranke. Vprašanja ali namen določita partnerja skupaj, tretja stranka pa izvede meritev. Dobra praksa je, da zunanji upravljalec IKT storitev upošteva odzive v meri, da v primeru nedoseganja določene stopnje zadovoljstva pomeni nižje izstavljene račune za upravljanje. S tem je zunanji izvajalec zavezan k temu, da storitve izvaja kvalitetno in v zadovoljstvo končnega uporabnika, naročnik pa s tem pridobi cenovno politiko, ki je neposredno odvisna od uspešnosti zunanjega izvajalca.

Ne samo plačilo po porabi, ampak tudi plačilo po doseganju zastavljenega nivoja zadovoljstva uporabnikov sta dobra argumenta za izbor takšnega izvajalca, ki to upošteva.