Statistični Urad RS je pred kratkim objavil demografijo
podjetij v Sloveniji, kjer so uporabljeni podatki iz leta 2010. Pustimo ob
strani dejstvo, da sta dve leti dolga doba za nove in mlade podjetnike.
Številka me je presenetila. Novonastalih podjetij je bilo kar 15.325. Največ
teh podjetij je spadalo v strokovne, znanstvene in tehnične dejavnosti, in
sicer 19,2 %, okoli 17 % podjetij je spadalo v dejavnost trgovina, vzdrževanje
in popravila motornih vozil in 14,5 % v dejavnost gradbeništvo*.
Slovenci smo očitno podjetniški narod. Temu glede na statistiko ni oporekati. Je pa res, da je po drugi strani v istem letu prenehalo delovati kar 11.231 podjetij*.
a) Premalo ukvarja s svojo organizacijo in doživi šok v primeru širitve, saj nima za to primernih poslovnih orodij
(Vprašajte malega uspešnega podjetnika, kje beleži svoje stranke, ali ve, komu je kaj in kdaj prodal, kakšni so plačilni roki… »Dokler ni krize, ni težav,« bo rekel, »vse imam v glavi.«)
b) Preveč ukvarja z organizacijo in se premalo obrača na trg
(Podjetja, ki želijo najprej urediti sebe in se ukvarjajo s sekundarnimi dejavnostim, ki niso del njihove dejavnosti in zato zamujajo priložnosti na trgu.)
Slovenci smo očitno podjetniški narod. Temu glede na statistiko ni oporekati. Je pa res, da je po drugi strani v istem letu prenehalo delovati kar 11.231 podjetij*.
Vprašanje, ki se poraja, je, kje so bile dejanske težave, da
je toliko podjetij propadlo? Ali ni bila prava ideja, ali je bila slaba
izvedba? Na splošno pa se mi zdi, da se veliko malih podjetij:
a) Premalo ukvarja s svojo organizacijo in doživi šok v primeru širitve, saj nima za to primernih poslovnih orodij
(Vprašajte malega uspešnega podjetnika, kje beleži svoje stranke, ali ve, komu je kaj in kdaj prodal, kakšni so plačilni roki… »Dokler ni krize, ni težav,« bo rekel, »vse imam v glavi.«)
b) Preveč ukvarja z organizacijo in se premalo obrača na trg
(Podjetja, ki želijo najprej urediti sebe in se ukvarjajo s sekundarnimi dejavnostim, ki niso del njihove dejavnosti in zato zamujajo priložnosti na trgu.)
Seveda tudi situacija na trgu pripomore k marsikateremu
poslovnemu šoku. Žal.
Bi se pa verjetno vsi strinjali, da bi bilo mnogokrat lažje,
če bi kakšno poslovno odločitev lahko sprejeli tudi na podlagi analiz, ki jih
omogočajo sodobna poslovna orodja. Če bi že od vsega začetka nekje
strukturirano vodili svoje poslovanje, stranke, stroške in prihodke ter
komunikacijo s strankami. Na začetku nekaj dodatnega dela z vpisovanjem
dolgoročno pomeni zdravo, predvsem pa profesionalno poslovanje.
Morda bi sorazmerje dobrih idej in dobrih izvedb tako
naraslo. Slovenija pa postala številka 1. v
podjetniškem svetu...
(*Vir: http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=4860)
Ni komentarjev:
Objavite komentar