petek, 29. januar 2010

Motociklizem in outsourcing

Sem navdušem motorist ali motociklist. Pravzaprav sem relativno pozno začel preživljati dopuste na dveh kolesih. In to ne samo jaz temveč v zadnjem letu tudi žena. Na svojem dvokolesniku seveda. Ampak ni namen opisovati ture in avanture, ker bi lahko govoril ure in ure. Bolj me zanima povezava med motociklizmom in outsourcingom.

Kot rečeno sem postal motociklist nekaj let nazaj. Šest let natančno. Zakaj ne prej? Nikakor se nisem odločil, ker sem priseljen v Ljubljano in nimam garaže. Ja, garaže kjer bi pustil motor do naslednje vožnje. In tako sem si za prvi pogoj na poti do motociklistične kariere postavil najem garaže. A, glej ga zlomka, garažo sem relativno hitro dobil. Sledilo je opravljanje izpita in seveda prvi nakup motocikla.

Zakaj motorje in avtomobile kupujemo? Kako zanimivo bi bilo voziti eno sezono en model, drugo drug model. Ali menjavati še pogosteje oziroma po namenu. Če greva na daljše potovanje, bi imel potovalni motor, ko pa vandram naokoli po Sloveniji bi rajši užival z okretnejšim, bolj adrenalinskim dvokolesnikom. Leta 2004 so le redki prodajalci motociklov ponujali najem preko vikenda. Seveda so bile cene res visoke, a vseeno si težko prišel na vrsto v relativno kratkem času sezone vožnje z vetrom v laseh.

Drug primer je obisk oddaljene države ali celo druge celine. Enostavno takrat moraš najeti motor. Razen, če si tako navezan na svoj pločevinasti ponos, da ga daš prepeljati.

Kakorkoli. Naj si bo razlog potovanje v oddaljene kraje ali le želja po spremembi jeklenega konjička, je izposoje motorjev ali outsourcing vsaj v Evropi premalo razširjen. Rent-a-car je razširjen, lizing avtomobilov se je že tudi prijel, na strani motorjev pa še ni prave ponudbe. Zakaj o tem sploh razmišljam poleg seveda zgoraj omenjenih razlogov? Zato, ker se da gledati na veliko stvari iz stališča, da ne potrebujemo ravno vsake reči v lastni posesti. Lastnina povzroča skrbi, stroške, povečuje varnost in tveganje hkrati in še bi lahko našteval. Saj tudi outsourcing prinaša tveganja in koristi.

Pa smo spet pri spremembi miselnosti, ki je najtežja. Tako sem sam v šestih letih kupil že tretji motor. Je pa lažje spremeniti miselnost, ko z enostavnim izračunom predočiš primerjavo med lastništvom in najemom seveda z ostalimi spremljevalnimi koristmi in tveganji. Ampak samo lažje. Nič več.

Ni komentarjev:

Objavite komentar