Gremo na Štajersko,
gledat, kaj delajo,
gledat, kaj delajo
ljubice tri.
Prva je kuhar'ca,
druga je kelnar'ca
tretja je Ijubica
moj'ga srca.
K prvi bom hodil jest,
k drugi bom hodil pit,
k tretji bom hodil
svoj srček hladit.
Prva mi jesti da,
druga mi piti da,
tretja me v kamrico
svojo pelja.
V Outsourcing centru je zanimiv članek o trendu v zunanjem izvajanju IKT (http://www.outsourcing-center.com/2009-10-why-shell-created-an-ecosystem-of-three-suppliers-when-it-outsourced-its-it-infrastructure-article-37440.html). Shell je izdvojil IKT v zunanje izvajanje a ne le enemu partnerju temveč kar trem. AT&T, EDS in HP ter T-Systems. Že res, da jaz vidim štiri, a kakorkoli. Zanimivih je kar nekaj poudarkov. Namreč vse dobre stvari zunanjega izvajanja so se že izkazale.
IT Shell-a je priznal, da ne more več slediti poslovnim zahtevam organizacije. Celo priznali so, da je SLA slab. Vse to so zahtevali od zunanjih partnerjev. Zanimivo. Ko se pogovarjam z našimi vodji informatike vsi povrsti trdijo, da nudijo poslovnemu delu boljši SLA, kot ga potrebuje. Hm. Če bi bilo temu tako, potem preveč investiramo v IT ali pa so vodje preveč prepričani vase. No ja, obstaja še tretja možnost, kar menim, da je pogost pojav v Sloveniji in sicer, da IT vodje ne pozna dobro poslovnih zahtev in moč, ki jo ima s svojimi odločitvami na poslovne odločitve.
Prehod oz. spoznavanje stranke je bilo vsaj šest mesečno. Spet dobro. Ne glede na to, da se je izkazalo, da so partnerji podcenili kompleksnost sistema. V Sloveniji še marsikatero podjetje ne razume, da se prehod v zunanje izvajanje ne da izvesti čez noč. To je proces, ki zahteva pripravo obeh partnerjev, dobro analizo, obvladovanje tveganj, saj bosta partnerja "poročena". Tudi zakonske zveze večina ne sklene kar čez noč.
Big bang tranzicija zaposlenih v IT. Delodajalca je zamenjalo 3.500 IT strokovnjakov! Noro! Ampak pomemben se mi zdi način in sicer big bang, kar označujemo za hkratno. Pri nas bi vsi tranzicijsko obdobje razvlekli, da so ljudje v vmesnem položaju vsaj nekaj časa kar se ni izkazalo za dobro. Kot obliž iz rane. Potegneš, in je. Strokovnjaki so imeli pri "novem" delodajalcu veliko boljšo karierno pot. Tudi to je dejstvo, ki smo mu priča tudi pri nas.
Ampak trije?! Ma super je. Eden mora hlače nosit in to je EDS. Z njim imajo SLA pogodbo, kjer so OLA-e določene z ostalim. Tako imenovan ekosistem. To je danes popularna beseda, ki jo razumem samo tako, da so vsi člani primorani sodelovati in to z nasmeškom na ustih. Ampak očitno deluje. Dobro.
Ni šlo brez težav in čas odprave incidenta še ni na željeni ravni. Odkrito priznavajo, da je začetno obdobje težko. Prav je tako. Na ta način se lahko izboljšujejo. Saj, če človek meri, lahko tudi popravlja, a ne? Iz 24-48 urnega reševanja incidenta želijo doseči rešitve v 2-4 urah. Samo toliko, da veste, ker se pri nas pojavljajo zahteve tudi po rešitvi v eni uri! To pa zato, ker ne poznajo vse stranke svojih procesov in potem je vse nujno.
IT se ukvarja s strateškimi izzivi in ne več z administracijo. To se mi zdi bistvo IT-ja. Ukvarjati se s pravimi stvarmi. Namreč vse preveč je vodij IT-ja, ki se ukvarjajo z administracijo ali tehniko, manj pa s strateškimi izzivi, ki zahtevajo drugačna, dopolnilna in predvsem poslovna znanja.
Penali. Zagotovo so pogodbeni penali zanimivi. Še bolj zanimivo pa se mi zdi stimuliranje partnerjev za dobro opravljene storitve z novimi posli. Zelo dobro!
V našem podjetju imamo vse tovrstne izkušnje. Všeč mi je, ker lahko na primeru globalnega ponudnika vidimo, da ni potrebe po prevzemu enega partnerja v celoti. Strahovi zavirajo dobre odločitve. In strahov v slovenskih podjetjih je veliko preveč. Upam, da bomo vsi bolj odprti do konkurenčnih poslovnih modelov kmalu, saj izgubljamo konkurenčnost v svetovnem merilu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar